RSS

Analisis Berlawanan pendapat

Tepat di kelanjutan dari teori Dow, Neil (1954) mengembangkan "pendapat sebaliknya" prinsip.

Sistem ini terletak pada idea bahawa, bila semua pelabur mempunyai pendapat yang sama pada masa yang sama, sangat tidak mungkin bahawa pendapat ini akan terwujud dalam fakta ... Hal ini disebabkan oleh kenyataan bahawa, jika semua orang bullish, yang tersisa untuk membeli ?

Pendekatan ini boleh muncul sangat sistematik dan berbahaya tetapi masih berdiri di kelanjutan logik dari Dow.

Memang, dalam teori terakhir ini, tempoh kedua sesuai dengan fasa kepercayaan tumbuh di saham, berkaitan dengan pengambilalihan oleh peningkatan jumlah pelabur. Dengan demikian, pada awal fasa ketiga, semua pelabur, yang bullish pada saham, telah membelinya, sementara yang pertama "pembeli agresif" jual. Kita kemudian boleh bertanya-tanya, siapa yang akan menjadi pembeli saham membolehkan untuk meneruskan kebangkitannya! Pasar bahkan akan memiliki kecenderungan untuk jatuh sebagai pelabur pertama menyingkirkan saham mereka ...

Sehingga untuk menganggarkan tahap sensitif, pelabur menggunakan sebahagian besar jajak pendapat yang berkaitan dengan keyakinan profesional ': tingkat kepercayaan yang sangat tinggi ini mungkin menunjukkan situasi overbought, mengumumkan sebuah membalik pada sisi negatifnya. Situasi simetris tentu saja dapat ditangani pada sisi negatifnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment