RSS

Analisis Mengapa teknikal

Analisis Mengapa teknikal: kurangnya analisis fundamental

Analisis teknikal mempunyai pendekatan yang cukup berbeza dengan estimasi pembelian dan jualan peringkat berbanding dengan analisa fundamental.

Memang, analisa fundamental, seperti yang digunakan oleh penganalisis bank (yang mengarah ke cadangan), terutama bergantung pada nisbah kewangan yang berkaitan dengan fundamental syarikat.

Dengan demikian, nisbah seperti harga saham pada pendapatan yang diharapkan, modal pasaran pada omset, tahap hutang, akan dipelajari .... Sebagai norma ditentukan, mereka membolehkan untuk menentukan tahap risiko yang berkaitan dengan pengambilalihan atau penjualan saham. Misalnya, norma cukup umum terdiri dalam mencari terutama untuk saham yang harga saham / pendapatan yang diharapkan pada nisbah saham berdiri di bawah dua puluh, yang dianggap sebagai batas utama. Demikian pula, tahap utama untuk tutup pasaran / nisbah turnover berdiri sekitar dua.

Namun, kaedah ini mungkin kurang beberapa elemen. Mari kita ambil kes TI saham pada awal tahun. Banyak dari saham mencapai harga saham / keuntungan nisbah di atas 100 dan topi / nisbah omset di atas 10. Dari sudut pandang fundamental, bagaimana kita bersikap? Entah kita membina nisbah baru, khusus untuk "Ekonomi Baru", yang boleh memakan masa, baik kita tetap dengan nisbah bekas, yang mengarah untuk mengelakkan beberapa peluang bagus.

Selain itu, sering muncul bahawa evolusi harga saham tidak selalu mencerminkan fundamental sebenarnya syarikat, sebagai kesan over-reaksi (baik pada sisi negatifnya dan terbalik) yang cukup umum, terutama yang relatif untuk pengumuman.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment