RSS

Analisis teknikal dalam rangka untuk mengambil akaun lebih besar psikologi

Untuk bahagiannya, analisa teknikal berasal dari teori kewangan sederhana: pada tempoh masa T, harga saham justru mencerminkan semua maklumat yang terdapat pada saham ini, semua sejarahnya. Hal ini disebabkan oleh fakta bahawa masa dianggap sebagai terus menerus, seperti halnya variasi harga menentukan tahap yang baru, yang merupakan dasar baru untuk variasi lebih lanjut. Dengan demikian mungkin untuk menggunakan evolusi harga, pada tahap yang berbeza, untuk mencuba menentukan evolusi lebih lanjut mungkin.

Namun, ini pengenalan arah variasi dan extent tidak pemahaman diri. Memang, cepat menjadi jelas bahawa kesan psikologi (seperti kesan ambang atau perilaku individu berbanding pelabur institusi) sebenarnya boleh sama pentingnya dengan refleksi teknikal murni. Dengan demikian, pendapat yang bertentangan boleh terjadi berdasarkan maklumat masih serupa. Hal ini bahkan pada prinsip ini bahawa harga saham ditentukan, kerana mereka mengeluarkan semula perjanjian pasaran antara pembeli dan penjual.

Dengan demikian, analisis teknikal tidak tujuan, dengan sendirinya, untuk menentukan alasan yang tepat untuk variasi saham tetapi lebih pada mengukur evolusi mereka dan, jika mungkin, untuk menentukan kemungkinan perilaku masa depan mereka.

Pendekatan ini sehingga membolehkan anda memuat akaun lebih besar dari psikologi pembekal.

Memang, naik turun pasaran bergerak hampir selalu mengikuti trend, dalam jangka pendek atau lebih lama. Kecenderungan ini didasarkan pada pendekatan para pelabur terhadap saham, baik pesimis (beruang) atau optimis (banteng). Situasi optimisme ini ditandai dengan harga saham selalu lebih tinggi walaupun fundamental sama sekali tidak membenarkan kenaikan ini. Nisbah dengan demikian meningkat, yang boleh menyebabkan penganalisis untuk menjual saham.

Namun, hal ini sering pada trend up seperti bahawa individu perlahan meyakinkan diri sendiri bahawa mungkin bijaksana untuk membeli, seperti potensi meningkat secara signifikan berkurang. Penyelidikan ini merupakan contoh dari kesan 'domba seperti' pasaran, dan dengan demikian kepentingan milik penerima manfaat pertama dari gerakan.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment