RSS

Herbal yang dapat membantu kulit jelas dan menyeimbangkan hormon

Dandelion (root)
Taraxacum offcinale
Dandelion adalah ramuan padang rumput merupakan keluarga Asteraceae atau bunga matahari yang memiliki sifat detoksifikasi umum, sehingga berkesan dalam rawatan noda kulit. Tumbuhan ini halaman awam mengandungi banyak yang bermanfaat bagi tubuh kita: sebatian pahit, choline, inulin, mineral seperti kalsium, natrium, asam silikat, belerang, dan konsentrasi yang tinggi kalium dan dalam daun segar. Dalam penjagaan kulit dan kosmetik, membantu membersihkan jerawat, eksim, dan letusan kulit yang lain.

Burdock (root)
Arctium lappa
Burdock adalah penduduk asli tanaman thistled ke Amerika Utara, Eropah dan Asia.Akar dan daun tanaman ini telah digunakan selama berabad-abad sebagai ubat melawan kanser kulit, jerawat, eksim, dan penyakit kulit lain dan penyakit. Hal ini sedikit antibiotik dan dapat membantu memulihkan kehalusan pada kulit.

Yellow Dock (root)
Rumex crispus
dermaga Kuning, toner sistemik umum, bila digabungkan dengan Sarsaparila, menyediakan rawatan untuk gangguan kulit kronik. Its bahan aktif seperti tannis zat dan sifat antimikrob dari anthraquinones pencahar digabungkan untuk membuat decoctions tanaman kepada dalam mengubati penyakit kulit seperti psoriasis dan eksim, serta ruam kulit.

Sarsaparila (root)
Smiilax offcinalls
Sarsaparila adalah trailing anggur abadi dengan batang berduri adat ke Amerika tropika dan Hindia Barat. Umumnya diklasifikasikan sebagai pembersih darah, Sarsaparila digabungkan dengan dermaga kuning untuk memperbaiki penyakit kulit kronik, terutama psoriasis. Individu yang menderita psoriasis telah dijumpai memiliki tingkat tinggi endotoksin (serpihan dinding sel bakteria usus normal) beredar di aliran darah. Sarsaponin, salah satu steroid utama Sarsaparila itu ditemui mengikat endotoksin ini dan menghapuskan mereka, sehingga mengurangkan orang yang menderita daripada psoriasis. keadaan kesihatan lain yang berkaitan dengan tingkat endotoksin tinggi termasuk eksim, artritis, dan kolitis ulseratif, dan dapat dikurangkan juga dengan penggunaan Sarsaparila.

Purple Coneflower (serbuk)
Echinacea purpurea
Echinacea bertindak sebagai stimulan untuk sistem kekebalan tubuh dengan meningkatkan pengeluaran jenis tertentu dari sel-sel darah putih dan menguatkan dinding sel manusia sehingga bakteria dan virus mempunyai masa yang sukar masuk ke sel. Menggunakan ramuan ini dapat melindungi satu terhadap keadaan keradangan pada kulit. Bunga liar ini pada asalnya tumbuh liar di dataran Amerika Syarikat dan Kanada, tetapi mereka sekarang sedang ditanamkan di Eropah dan sebahagian Asia, serta di Amerika Utara. Mereka diambil secara lisan untuk meningkatkan respon sistem kekebalan tubuh dan untuk mengurangkan tempoh dan gejala pilek dan flu. Bila diterapkan pada kulit, mereka boleh meringankan keadaan seperti eksim, gigitan serangga, dan psoriasis. Ungu Coneflower juga boleh menghalang bakteria dan pembentukan nanah.

Red Clover (bunga)
Trifolium pratense
Secara tradisional digunakan untuk mengeluarkan racun dari darah, semanggi merah berharga untuk menjadi seorang rawatan yang berkesan masalah kulit kerana dos yang tinggi vitamin B-kompleks. Dalam ubat rakyat, segar bunga semanggi merah telah cincang atau tumbuk dan diterapkan langsung ke radang kulit seperti gigitan serangga. Baru-baru ini, krim, lotion, atau salep yang mengandung ekstrak semanggi merah berada di bawah pengawasan untuk mengubati psoriasis dan keadaan kulit yang lain.
Licorice (root)
Glycyrrhiza glaba
Yang menelan licorice dalam jumlah yang tepat mengurangkan keradangan dan kemerahan pada kulit. Ini juga telah digunakan di tapal ubat untuk rawatan dermatitis dan jangkitan kulit. Licorice digunakan dalam kombinasi dengan pembersihan lain dan penyembuhan herba sebagai yg melunakkan juga menggunakan Lightener kulit kosmetik.

Atlantik Kelp (serbuk)
Ascophyllum nodosum
Kelp Atlantik kaya akan senyawa yang digunakan khusus dalam industri kosmetik, seperti polygalactosides, polimer fucose dan asam ursolat. Sebatian ini mengandungi asid amino berlimpah non-esensial dan penting seperti prolin, glisin dan lycine - yang semuanya juga ditemui dalam serat elastik pada kulit - dan mempertahankan dan meningkatkan elastisitas kulit dengan meningkatkan penghidratan. Rumput laut yang unik ini tumbuh secara eksklusif di pantai Atlantik Utara Amerika Utara dan Eropah dan sangat dihargai sebagai racun dan pembersih darah. Its sifat anti-inflamasi juga manfaat noda pada kulit.

Cayenne (40 HU)
Capsicum Fructescens
Rasa panas dan pedas dari cabe rawit terutama disebabkan oleh bahan yang dikenali sebagai capsaicin yang bila dioleskan ke kulit bisa menghilangkan rasa sakit dan gatal-gatal boleh diatasi dengan bertindak pada saraf sensorik. Property menumpulkan yang sama boleh mengurangkan gatal dan keradangan berkaitan dengan psoriasis. Cayenne berfungsi sebagai agen pembawa yang dapat merangsang dan membantu pergerakan bahan lain ke kelenjar minyak dan pori-pori kulit

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment